søndag den 3. juli 2011

Blokhus

Hej Læsere
Selvom man ikke skulle tro at en lille by i Danmark kunne være et fedt feriested, har vi 4 piger faktisk haft en af vores bedste ferier i Blokhus. Vi var af sted en uge, og kunne sagtens have være blevet en mere. For en sikkerhedsskyld havde vi pakket kortspil og film hvis det nu skulle regne, men det fik vi heldigvis ikke brug for. Vejret var nemlig super cool.

Første dag
Vi cyklede til Fårup sommerland, som lå ca. 500 meter fra sommerhuset. Vi kom gratis ind med vores Tivoil Wild Card, som vi alle 4 havde. Det kan sagtens betale sig at købe et Wild Card, da vi fik tjent på kun en uge!
Fårup sommerland er en sjov og stor forlystelses park, hvor Danmarks største badeland også ligger. Det vare vildt fedt med alle sjove forlystelser, og der var hele tiden noget at lave. "Lynet" er en af de sjoveste forlystelser iføgle os, og den kan klart anbefales. Anden dag efter frokost tog vi ned til Blokhus by, som er lille og hyggelig.
Hvis man kiggede godt efter, ville man godt kunne finde en sød sommerkjole, men det vrimlede altså ikke ligefrem med dem.
Tilgengæld ligger der en vildt nice slikbutik som hedder "Guffen".
Den kan klart anbefales.

Anden dag
Efter en hyggelig aften trængte vi til en god nattesøvn, så vi vågnede sent og tog direkte til stranden.
Vi havde taget strandtennis, bolde, frisbee og et kamera med.
Det skulle underholde os når vi skulle holde en lille pause fra det lækre Vesterhav.
Om aftenen tog vi ned til byens fiskerestaurant (Klausens Fiskerestaurant), som klart kan anbefales.
Efter vi havde spist gik vi en tur i byen.
Tilfældigvis kom vi forbi Funn Ball. Der stod et kæmpe badebassin fyldt med vand. Man blev puttet ind i en kæmpe stor  gennemsigtig badebold, og så kunne man gå på vandet.

Tredje dag
Vi tog til Aalborg som klart er et fedt shoppested. Man kunne snilt få brugt en hel dag og en masse penge på bare at shoppe rundt, og købe massere af lækre ting.
Om aftenen stod det på lækker mad, for Esthers farmor kom på besøg.

Fjerde dag
I dag havde vi et stramt program. Vi startede dagen med en halvanden times kørertur til Skagen.
Vi kørte med Sandormen (en lille bus) ud på grenen, som er det nordligste sted i Danmark.
Det var sjovt at være den nordligste person i hele Danmark.
Bagefter tog vi til Skagens by, hvor vi blev kølet ned med en Paradis is. MUMS!
På den lille gågade kunne vi næsten ikke undgå at opdage det lille bolsjeri, der stod at lavede bolsjer.
Vi fik et lille lunt og ny lavet stykke bolsje  hver, som fristede os til at købe en hel pose.
Så gik turen til Robjergmile - Danmarks ørken. det var næsten uvirkeligt at se en hel blå himmel med store sandbakker der ikke endte. det føltes som om vi var i Egypten, fordi det var så varmt og der var fyldt med sand. om aftenen tog vi til Vesterhavet hvor der var store bøgler. Det var pænt grineren.

Næste dag gik turen hjem.
Vi havde haft en fantastisk tur som vi aldrig vil glemme,